Du är liv, du är dom långa milen mot Berlin

Jag och mamma och pappa åkte ganska spontant ner till Italien, till en stad som heter Pesaro som vi är helt förälskade i. Våra vänner har ett hus där så det var sjätte gången vi åkte dit. Vi bilade ner genom Europa på två dagar, stannade bara för kaffe och bensin. Jag älskar att åka bil så det gick snabbt. Musik och prat och sömn och fin natur (man åker ju genom Alperna!). Vi stannade i Italien i en vecka och hängde mest på stranden då temperaturen låg på 34 grader i genomsnitt (!) så man orkar inte göra så mycket mer än att bada och sola och läsa och äta. Jag åt glass varje dag och hade mycket trevligt. Jag är rätt tajt med min paranteser som ni säkert förstår så vi hade skitkul och när jag tröttnade på dem kollade jag på serier eller läste i mina böcker. 
 
När vi sedan bilade hem bestämde vi oss för att stanna i Berlin i två dagar. Berlin är min favoritstad och om jag lyckas få till det vill jag gärna bo där någon gång i framtiden. Mamma och pappa hade aldrig varit där så det var roligt att visa dem lite av the epicness, de blev lika kära som jag. Första dagen turistade vi lite och andra dagen tog vi die U-bahn till Kreuzberg och strosade där. Så himla perfekt område. Alla passar in, precis alla och allt. Och det är billigt och mysigt och man hittar de konstigaste second hand butikerna i någon källarlokal och stöter på fina caféer och fantastisk gatukonst. Jag har redan flyttat dit i mitt huvud.
 
Men nu överlämnar jag resten av berättandet till bilderna nedan. 
Köpte två keramiksolar härifrån :))
Fashion mama.
Jag åt upp den själv. Den var större irl. Grisigt.
Emos.
Berliiiin.
Sovstund i Tiergarten.
Kreuzberg: ↓
Nu är jag väldigt nöjd att vara hemma. Jag sitter här i min sköna datorstol med min skogsutsikt och min musik och min familj som stökar i köket och det känns också bra fast jag kanske hade velat fortsatt vara på resande fot ett tag till. 
 
Skolan känns faktiskt också överkomlig på något sätt, jag är livrädd, verkligen, men också förväntansfull. Att få träffa min fina klass igen och få börja med massa nya kurser och dessutom bli en del av föreningslivet på ett helt annat sätt än förra året, det får mig att blir så himla glad även om jag vet att det mest kommer vara svårt och jobbigt och grått. Och så ser jag ju fram emot hösten också. Kläderna. Lager på lager och skinnjackor och kängor och koftor och mössor. Och filmkvällar och värmeljus och te. Mhm, det kan bli bra det här.
 

Kommentarer
Postat av: hej det är edel

Louise, jag tycker verkligen om dina bilder, de har fångat känsla och då är det väldigt roligt att se, vackert. Tycker om dig också, du är fin!

Svar: Åh tack! vad glad jag blir :)) du är vacker och fin Edel, hoppas du mår bra !!
nightcreepers.blogg.se

2013-08-13 @ 09:35:19
Postat av: Ron

ågh avis älskar bilsemestrar!!
vilken klass börjar du i?X

Svar: visst är det fab? jättemysigtjag börjar tvåan på gymnasiet, hum-linjen :)
nightcreepers.blogg.se

2013-08-13 @ 23:41:11
URL: http://ronjadb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0